Meer gratis bezoekers!

Hieronder zie je de pieken en de dalen van passiefinkomenonline.nl

De pieken staan voor de actie die ik die dag deed.

Er is nog geen vaste onderstroom aan gratis bezoekers via Google.

Dus dan moet je wat doen om die sneeuwbal aan het rollen te krijgen.

gratis bezoekers passiefinkomenonline

Wat je vandaag kunt DOEN om NU meer bezoekers te krijgen?

Je leest het goed: DOEN!

Het gaat niet vanzelf…

Je kunt niet een website (laten) installeren en verwachten dat de bezoekers vanzelf komen.

Zo werkt het niet.

Je MOET in actie komen!

We willen vaak graag NU resultaat en dat kan ook.

Graag deel ik mijn tips met jou.

Ik maak onderscheid tussen gratis en betaald.

Je kunt vandaag een advertentie maken zodat je vandaag bezoekers krijgt, geen punt, het kost alleen geld.

Maar je kunt ook heel veel dingen doen die vandaag meer bezoekers opleveren zonder dat het geld kost.

Het kost je alleen tijd. Laten we beginnen met gratis…

16 tips om vandaag meer gratis bezoekers te krijgen

Voor alles geldt: zoek je doelgroep op, weet je nog, het rookhok?

Dan is het maar beter dat je heel helder hebt wie je doelgroep is, daarvoor verwijs ik naar mijn vorige boek ‘Gevraagd worden’.

3D cover Gevraagd worden zonder schaduw

Hoe ontdek je waar je doelgroep is?

Door je doelgroep heel goed te kennen. Je weet wie het is, wat ze nodig hebben, waar ze mee worstelen, naar welke informatie ze zoeken en waar ze die zoeken.

Voor mij was dat heel duidelijk: trainers zitten op LinkedIn en ze zoeken naar werkvormen, energizers, kennismakers en ik weet ook in welke groepen ze zitten.

 

Meer gratis bezoekers tip #1: Zoek je doelgroep op
Deze tip is eerder genoemd in het artikel over de Facebook Factor. Zoek je doelgroep op en geef antwoord op hun vragen. Vervolgens  je naam en je website vermelden, maar kom niet over alsof je alleen jezelf aan het promoten bent. Dit is dus eigenlijk de tip: help hen door antwoord te geven of hun probleem op te lossen.

Zo was ik op zoek naar hoe ik mijn 1e boek op bol.com kon krijgen. Ik neem je even mee naar augustus 2014. Ik heb net mijn boek gepubliceerd op mijn website en in die week word ik meerdere  keren gebeld door een boekhandel.

“Er staat hier iemand bij de balie en vraagt naar de ….even kijken… 101werkvormen Formule, waar kan ik die bestellen?”

Ik reageerde enigszins verbaasd.

Het is toch logisch dat ze die via mijn website kunnen bestellen.

De boekenwereld zit wat anders in elkaar Hugo, wake up.

Zo kwam ik op het idee dat mijn boek via alle boekhandels beschikbaar moest komen.

Alleen ik wist niet hoe.

Ik stelde de vraag in een groep op LinkedIn en kreeg bijna direct antwoord van Daisy.

Zij hielp mij mijn boek in de winkels te krijgen.

Er ontstond zelfs een mooie samenwerking en ik hielp haar bedrijfsnaam veranderen in expertboek.

Zeer recent maakten we zelfs een (betaald) ebook:

3D-cover eBook Geld verdienen met gratis eBooks - kopie

Meer gratis bezoekers tip #2: Bouw relaties
Zie tip #1 alleen dan op Facebook. Zelfpromotie is in de ene groep toegestaan en in de andere groep wordt het niet eens toegelaten (zoals in mijn groep). Tip #2 is dan ook eigenlijk om wel te helpen door antwoord te geven maar niet direct een link naar je website achter te laten. Bouw eerst maar eens aan een relatie voordat je met je links komt. En als je dat doet, doe het dan met een door jou geschreven artikel over dat probleem waar je op reageert.

Ik had dat laatst met Addy Vader. Zij hielp mij met een probleem dat ik had en zette er een link bij met de oplossing. Ik had niet eens door dat die website van haar was omdat ik gefocused was op die oplossing.

Toen ik ontdekte dat het haar website was zag ik Addy gelijk meer als expert.

Overigens geldt tip 1 en 2 natuurlijk ook voor Twitter, forums en andere plekken waar mensen samenkomen. Bouw aan relaties met mensen die je online ontmoet.

 

Meer gratis bezoekers tip #3: Reageer op blogs van anderen
Als je nagaat wie er in jouw niche expert zijn en je ontdekt dat zij een actief blog hebben. Je bent dan verzekerd van het feit dat jouw doelgroep daar aanwezig is. Dan kun je reageren op de reacties die de lezers daar achter laten.

Als jouw reactie waarde toevoegt is er een kans aanwezig dat iemand gaat onderzoeken wie jij bent en wat je te bieden hebt.

Bovendien is het zo dat de meeste blogs zo ingesteld zijn dat men op jouw naam kan klikken en daardoor automatisch op jouw website komen. Het enige wat je hoeft te doen als je een reactie achterlaat is het reactieveld goed invullen (met je naam, je email en je website).

Zorg dat je een account hebt op gravatar.com. Dit maakt namelijk dat jouw profielfoto automatisch bij je reactie getoond wordt.

 

Meer gratis bezoekers tip #4: plan een half uur per dag
Veel business coaches zullen je de tip geven om je blogs regelmatig te delen op social media en dit doe je misschien ook al. Duh, zul je misschien zeggen… Maar de tip is meer: wees consistent in het delen. Spendeer bijvoorbeeld standaard een half uur per dag om je nieuwe en/of bestaande blogs te verspreiden op de eerder genoemde plaatsen.

Als het je gewoonte is geworden om dit elke dag te doen dan kan het niet anders (mits je blogs van goede kwaliteit zijn) dat het bezoekersaantal zal gaan stijgen.

Vanaf maart 2012 heb ik dit voor 101werkvormen zeker een uur per dag gedaan.

 

Meer gratis bezoekers tip #5: een link in je Email handtekening
Hoeveel emails verstuur je per dag? Geen link in je handtekening is een gemiste kans. Ik kan me herinneren dat ik nog maar net een WordPress training gemaakt had. Ik had de training nog niet gelanceerd. Plotseling zag ik in mijn mail dat iemand de online cursus gekocht had. Toen ik naar de naam van de koper keek besefte ik hoe dit kwam. De link had ik al in mijn handtekening gezet…

Nu wil ik je niet adviseren om een link naar een product in je handtekening te zetten, als je een email stuurt naar iemand die je nog niet persoonlijk kent. Zet gewoon een link naar je home pagina in je handtekening.

 

Meer gratis bezoekers tip #6: een link op een relevante website
Dit klinkt eenvoudiger dan dat het in de praktijk is. Marieke paste dit toe nadat we in een ochtend haar website in elkaar hadden gezet. Ze kende de organisatie van het platform en had gewoon de vraag gesteld; mag er een link naar mijn site op jullie website. Ik heb namelijk een interessant ebook:

“Help, mijn kind is hoogbegaafd”

Binnen 2 weken was dit ebook 800x gedownload. Er stond nog geen content op de site. Daar maakte Marieke zich nog het meest druk om ;).

Tussen de regels door lees je dat je een goede relatie met de mensen achter de website moet hebben en dat jouw website iets moet toevoegen voor de lezers van die website.

 

Meer gratis bezoekers tip #7: Opvallende post plaatsen op Facebook vragen om te delen
Heb je er wel eens op gelet dat sommige artikelen of video’s heel vaak worden gedeeld? Bij zo’n post zie je vaak dat er heel veel likes en reacties zijn. Hoe kan dat en wat zijn de elementen waar zo’n post aan voldoet?

Het is in 100% van de gevallen een post waarin je op je emotie wordt getriggerd.

Denk maar eens over boosheid over de vluchtelingenproblematiek, een kat die hoog in de boom zit en er niet meer uit kan, een 16 jarig meisje dat vermist is, een lelijke vrouw die meedoet met The Voice en haar mond opent doet en….

We worden zeer nieuwsgierig gemaakt, ook al door die rode pijl die naar een heel klein stipje op de foto wijst waardoor je klikt en….

Denk je dat jij een post kunt verzinnen waarbij je op de emotie inspeelt en net niet genoeg informatie geeft in je titel waardoor mensen doorklikken?

Tuurlijk! Probeer het maar eens.

Weet je wat nog makkelijker is?

Je zult in eerste instantie denken van niet…

Jezelf kwetsbaar opstellen! Iets van jezelf laten zien.

Vertel over je twijfel, je angst, je mislukkingen.

 

Ik zei toch: in eerste instantie wil je dit niet, maar in tweede instantie snap je ook wel dat het makkelijk is om iets over jezelf te delen. Dat is namelijk echt en je hoeft er niets bij te verzinnen. Die verhalen die heb je gewoon, elke dag opnieuw.

Je zult er versteld van staan hoeveel mensen jouw post zullen lezen en doorklikken naar je website.

 

Meer gratis bezoekers tip #8: Een vraag stellen, enquête invullen
Waarom stel je niet gewoon een vraag?

Laat mensen doorklikken naar je website om antwoord te kunnen geven.

Mensen helpen graag.

Schrijf desnoods dat je een blog hebt geschreven en een beetje twijfelt of je het zus of zo moet verwoorden.

Als je het wat geavanceerder wilt doen:

Vraag mensen om je enquête in te vullen op je website en aan het einde geef je ze een leuk cadeau. Daaronder geef je ze ook nog de gelegenheid om iets te downloaden in ruil voor hun naam en email adres.

 

Meer gratis bezoekers tip #9: Betere titels
Goede blogtitels maken een enorm verschil. Wanneer klik je door bij het lezen van een krantenkop? Zo werkt het ook op internet.

Merk je het verschil als je dit leest?

3 tips om je workshops met gemak te vullen

3 meest gemaakte fouten bij het werven van deelnemers voor workshops

De inhoud kan precies hetzelfde zijn maar titel 2 triggert meer om door te klikken. Je wilt die fout niet maken en je wilt ook weten of jij bij die groep hoort die die fouten maakt.

 

Meer gratis bezoekers tip #10: Artikel in krant
Heb je al eens de krant gehaald? Ik heb inmiddels al aardig wat keertjes in de krant gestaan met een artikel. De eerste keer was voor 101werkvormen. Een vriendin werkt bij een lokale krant en vroeg of ze me mocht interviewen.

Zelf was ik niet op het idee gekomen.

Het gevolg was dat onverwacht veel mensen mij aanspraken over dat stukje.

Het leuke is; je kunt het stukje uitknippen en op Facebook zetten, uiteraard met een link naar je website erbij.

Tevens kun je dat zelfde stukje op je website zetten onder een kopje ‘in de media’, dat geeft gelijk een gevoel van: wow, deze ondernemer is flink in het nieuws geweest!

De lokale krant wordt meer gelezen dan ik dacht. Laatst had ik een artikel over mijn project Kilimanjaro (hoogste berg in Afrika die ik ga beklimmen voor het goede doel) en toen ik door het dorp liep en in de kerk kwam werd ik door allerlei mensen aangesproken die ik niet kende.

 

Meer gratis bezoekers tip #11: Kom op radio of op TV
Zoals je met een artikel in de krant kunt staan kun je natuurlijk ook sturen op een optreden op de radio of TV. Zelf ben ik eens geïnterviewd door Giel Beelen toen hij in het glazen huis zat en tegelijk stopte met roken. Hij had het moeilijk en ik mocht een paar tips geven. De website stoppenmetroken.com die ik toen beheerde werd gelijk druk bezocht.

Zo sprak ik laatst Janneke Willemse van blondjesbeleggenbeter.nl nadat ze geïnterviewd werd op TV. Ze vertelde me dat ze direct heel veel nieuwe aanmeldingen had voor haar nieuwsbrief.

 

Meer gratis bezoekers tip #12: Laat je interviewen voor een podcast
In de afgelopen periode ben ik een aantal keren benaderd door ondernemers die mij voor hun podcast wilden interviewen.

Het voordeel van een podcast vind ik dat je je website een aantal keren kunt noemen maar vooral dat die podcast op een website gepubliceerd wordt. Op de pagina waar de mp3 staat (meer dan een audio fragment is een podcast niet) wordt een link naar je website geplaatst. Terwijl de mensen naar je verhaal luisteren kunnen ze doorklikken naar je site.

 

Meer gratis bezoekers tip #13: nujij
Op nujij.nl kun je een heel kort berichtje met een link naar je blog plaatsen. Mensen kunnen op je blog stemmen en degene die vandaag de meeste stemmen heeft staat in de rechterkolom bovenaan. Het aantal stemmen is helemaal niet schrikbarend hoog dus het is goed mogelijk om op deze manier heel veel nieuwe bezoekers te krijgen.

Let op als je dit doet: Je link wordt bekeken voordat het gepubliceerd wordt. Je blog moet nieuwswaarde hebben anders komt het er niet doorheen. Speel met je blog dus in op de actualiteit. Kijk eerst eens naar de blogs die goedgekeurd zijn. Wat voor titels hebben ze en waar schrijven ze over? Met het blog passiefinkomenonline.nl kom ik niet door de moderatie heen, helaas.

 

Meer gratis bezoekers tip #14: Wees aanwezig en reageer op reacties of vragen onderaan je blog
Het internet is pas interessant en waardevol als je elkaar kunt ontmoeten. Jouw website heeft pas de Facebook Factor als er interactie plaatsvindt. Je zult dit in het begin moeten stimuleren door vragen te stellen en als iemand dan reageert, schrijf dan iets terug; een aanmoediging of gewoon een antwoord op de vraag.

Aanwezig zijn is erg belangrijk om een website te doen laten leven.

Vaak genoeg kom ik op websites waar je je aan kunt melden voor workshops die allang voorbij zijn.

Je kunt dan wel raden dat er niemand geweest is, want er wordt niet genoeg aandacht gegeven aan de site, laat staan aan het werven van deelnemers.

 

Meer gratis bezoekers tip #15: Facebook comments (op landingspagina’s)
Deze tip is redelijk ingewikkeld en hier vind je HOE je dit doet.

Hoe werkt het?
Als je een pagina hebt, waarop je een video hebt geplaatst en iets weggeeft (een digitale “weggever”) dan kun je aan het einde van de video vragen of men vragen of opmerkingen in het opmerkingenveld wilt schrijven. Dit commentaarveld is gekoppeld aan Facebook.

Hier kan men aanvinken of het ook op Facebook gepubliceerd moet worden. Als men dit doet dan kan in potentie elke Facebookvriend deze vraag of opmerking lezen en er zal een link geplaatst worden naar de pagina waar de video staat.

Zelf pas ik dit toe op de bedankpagina van waar je het ebook ‘De 33 Energizers’ kunt downloaden.

Kijk maar eens op

http://www.101werkvormen.nl/ebook-101werkvormen/

Als men onder aan de pagina een comment plaatst en vrienden zien dit op Facebook…

Nu komt het:

Als men nu doorklikt komt men niet op de bedankpagina.

Immers, je wilt niet dat ze zomaar je ebook kunnen downloaden zonder naam en email te geven.

Nee, men komt op de landingspagina (ook wel: optin pagina); de plek waar men naam en email adres in moet vullen.

Geniaal!

 

Meer gratis bezoekers tip #16: gebruik een tool om viraal te gaan
In de voorbereiding op de “Meer Bezoekers Challenge” had ik een tool ingezet om meer mensen te kunnen bereiken: Upviral.

Dit is zeer succesvol gebleken!

Door deze tool is de Challenge honderden keer gedeeld op social media.

upviral shares

Hoe deze tool werkt vind je op:

https://www.passiefinkomenonline.nl/upviral-training/

Daar heb ik een gratis training beschikbaar gesteld. Ik heb een aantal video’s gemaakt waarin ik uitleg hoe deze tool werkt.

 

Er zijn ook andere tools op de markt die het delen van je content bevorderen zoals Betaal Sociaal of Social Locker. Beide tools halen het overigens niet bij de functionaliteit van Upviral.

Let wel: de ontwikkelingen op het gebied van tools gaan zo snel dat deze informatie alweer achterhaald kan zijn op het moment dat je dit leest.

Mijn hobby is om deze tools uit te proberen en te delen hoe het werkt.

Zorg dus dat je geabonneerd blijft op mijn e-mails ;).

Welke tip heb je toegepast vandaag?

Laat mij en de andere lezers weten welke tip jij VANDAAG hebt toegepast én wat het resultaat was!

O ja, als je een aanvullende tip hebt toegepast, deel het, daarmee help je de andere lezers!

Powered by WishList Member - Membership Software