Mond tot Mond reclame

mond tot mond

Referral marketing zou je simpelweg mond-tot-mond reclame kunnen noemen.

Netwerkmarketing organisaties maken gebruik van dit middels doordat de vertegenwoordigers meestal in hun eigen omgeving beginnen met klanten werven. Als deze klanten tevreden zijn kunnen zij de producten of diensten van de vertegenwoordiger weer aanprijzen bij mensen in hun omgeving.

Online is de trend van de laatste jaren dat mensen veel tips aan hun netwerk doorgeven. Dit kan om informatie of producten/ diensten gaan die gratis zijn, maar het kan ook om betaalde zaken gaan.

Op hoeveel sites zie je tegenwoordig de icoontjes van Hyves, Facebook, Twitter en LinkedIn niet staan?

 

Zo kun je bijvoorbeeld ook iemand met een Tweet laten betalen voor een e-book. Een voorbeeld hiervan is het e-book over MS Outlook dat beschrijft hoe je veel meer tijd kunt besparen per dag dan je voor mogelijk houdt. Door dit te twitteren zul je het e-book ontvangen. www.timemanagement-coach.nl

Voorbeelden Verdienmodellen Referral Marketing

Er bestaan ook verdienmodellen online die met dit principe werken.

Dit wil zeggen dat je geld verdient wanneer je iemand bekend maakt met het model (alleen wanneer iemand ook daadwerkelijk deelneemt aan dit model).

In de artikelen hieronder vind je voorbeelden van verdienmodellen.

 

Hugo
 

>