In dit blog lees je hoe Ria mij weer met haar kennis aftroefde…
Als je dit leest dan is de kans groot dat je ondernemer bent en dat je een product of dienst hebt die je wilt verkopen.
Ik zou ook kunnen zeggen: je hebt een boodschap en wilt de wereld verbeteren en mensen helpen met jouw kennis en ervaring.

Je kunt alleen maar mensen helpen als je ze weet te bereiken.

Veel content op je site plaatsen lukt niet iedereen en als het al lukt is je Google ranking nooit verzekerd.

Er is maar één zekere manier om je mensen naar je winkel te lokken en dat is adverteren.
Het beste platform om dat te doen is Facebook.
Op het moment van schrijven tenminste.

Tot vorig jaar was ik hierin niet erg succesvol.
Ik promootte af en toe een workshop en dan gooide ik er een paar tientjes tegenaan.
Resultaat nul.
Mindset: doe dit nooit meer.
Tot ik in april Ria Kaashoek tegen het lijf liep.
Zij liet me zien wat ik allemaal laat liggen:

Mensen die op mijn site komen en vervolgens weggaan om NOOIT maar dan ook NOOIT  meer terug te komen.
Dit wil je niet!
Ik ben naar Ria toegegaan en ben vanuit de ‘ja-maar’ en ‘doe dit nooit meer’ houding naar ‘wow, ik wist niet dat dit allemaal mogelijk is’ gegaan.
Dat je je advertenties kunt richten op mannen/ vrouwen/ leeftijd/ branche/ interesses dat wist ik allemaal wel.
Maar mijn schellen gingen open toen ik dit begreep:

Je kunt adverteren op mensen die je salespage bekeken hebben maar niet gekocht hebben!
en:

Je kunt adverteren op mensen die lijken op de mensen die in jouw mailinglijst zitten!
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Enfin, aan het einde van de dag een compleet plan klaar… check de video:

En nu moet ik iets bekennen.
Ik ben gaan implementeren maar ik liep vast en heb het ‘even’ laten liggen.
Herkenbaar?
Wat het vastlopen mij wel leerde was dat mijn salesfunnel nog niet op orde was.

Wat is een salesfunnel?
Heel simpel;
Iemand komt op je site, is enthousiast over je content (of niet en gaat weer weg) en wordt verleid om je ‘weggever’ (je ebook, MP3’s of videotraining) te kopen met hun naam en email adres.

Dat is stap 1.
Daarna volgt de fase waarin de persoon jou beter gaat leren kennen en waarderen en plots is daar het moment waarop je iets aanbiedt.
De volger koopt (of niet…).
Dat is in Jip en Janneke taal voor wat een salesfunnel is.
Die van mij was niet op orde.
Afgelopen maanden heb ik hier aan gewerkt (eigenlijk heb ik dat samen met Mick gedaan).

En ja, nu is het tijd voor Facebook advertenties.
Om meer bezoekers te trekken.
Om de juiste bezoekers te trekken.
Nu was Ria, in voorbereiding op het seminar van 20 november, op mijn kantoor en ik vertelde dat ik nu klaar ben voor Facebook.

Plat gezegd zei ik dat ik haar niet meer nodig had en het zelf kan.
Hierop vroeg Ria of ik dan al weet hoe ik kan adverteren op video’s…. of zoiets…
Ik bleef stil…
Had ik me weer laten aftroeven…

Nu volg je misschien mijn maandrapportages en mijn leerpunten.
Dus: bij deze: ik ga er mee aan de slag en als het goed is ga ik meer mensen bereiken.
En omdat mijn funnel op orde is ga ik ook meer….
Precies!

Tijdens het seminar komt Ria spreken over Facebook advertenties en zal ze in de korte tijd die ze heeft zoveel mogelijk tips geven hoe je bezoekers naar je winkel kunt lokken.

Ben jij er bij? De zaal zit BOMvol!

Mocht je je al aangemeld hebben: stel je vragen alvast hieronder, wie weet kan ze het meenemen in haar sessie.

 

Powered by WishList Member - Membership Software