Toen ik, in de zomer van 2015, nieuw leven blies in deze website was mijn plan om al mijn kennis gratis weg te geven. Je kon je aanmelden voor de “Passief Inkomen Training” waarin je 10 lessen kreeg en van A tot Z leerde om een online product te maken en te verkopen.

In feite was het mijn digitale weggever, al snel meldden honderden mensen zich aan voor de “Summerschool Passief Inkomen”.

Wat mij enorm frustreerde was dat de meeste mensen zich wel aanmeldden maar er vervolgens niets mee deden.

Ze werden opgeslokt in de waan van de dag, of namen gewoon vakantie i.p.v. aan financiële vrijheid te bouwen.

Ze wilden wel financieel vrij zijn, maar waren niet in staat om dit in concrete stappen om te zetten en daadwerkelijk resultaten te boeken.

Hoe ik dat wist?

Heel simpel; onder les 1 stonden tientallen comments en vragen.

Naarmate de lessen wat verder vorderde nam dit af naar, schrik niet:

NUL

Had ik daarvoor zoveel tijd, aandacht, zorg en liefde in gestopt!!!

Ik was teleurgesteld (dat is erger dan boos)…

Maar het was ook goed dat dit gebeurde. Het zette mij aan het denken.

Deze online lessen zijn niet genoeg; mensen hebben iets ‘anders’ nodig.

Ik besloot om naast alle gratis informatie ook seminars te gaan geven. Dat waren dagen met 100 of meer mensen in de zaal.

Investering: €20,-

Ik leed verlies…

Dat was ook niet handig.

Geen balans tussen geven en ontvangen.

Dus ik besloot opnieuw dat het anders moest en ik wist ook wel dat een seminar van een dag niet voldoende aan ieders behoefte zou voldoen.

Toen kwam ik tot de conclusie dat ik echt aan de bak moest; op een manier die NIET PASSIEF IS.

Als ik mensen écht wil helpen dan moet ik ze meer begeleiden. Ik besloot om een coaching programma van een half jaar te gaan verzorgen. Dus ik begon na te denken over wat ik in dat programma zou stoppen.

Ik twijfelde ook nog even of ik niet een online programma zou maken wat 100% zelfstudie zou zijn; lekker passief inkomen voor mij.

Maar ik wist ook wel dat mensen daar geen resultaat mee zouden behalen.

Toen gaf Cindy Vranken mij een tip.

Deze tip heeft mij minimaal €18.000,- extra omzet opgeleverd.

Ze deed dat omdat we veel contact hadden in de voorbereiding op een seminar wat in De Kuip plaats zou vinden. Zij zou daar komen spreken.

Voor de duidelijkheid: Links is Cindy en rechts mijn vrouw.

Dus ik was heel dankbaar dat zij mij uitlegde dat ik 3 varianten zou kunnen aanbieden:

  1. De Passief Inkomen Academy als zelfstudiepakket (het meest passieve model)
  2. Het groepsprogramma, waarin ik een groep zou gaan coachen (een beetje LIVE en een groot deel ONLINE)
  3. Het VIP programma, waarin je mee zou doen met de groep, maar met extra LIVE bijeenkomsten én wij zouden de techniek voor deze mensen helemaal voor onze rekening nemen (dus het bouwen van de site, de funnels, het membership en de autoresponder sh*t).

Ik heb trouwens niet alle bonussen genoemd, maar dat is voor dit artikel ook niet van belang.

Want tot zover had ik het allemaal zelf kunnen bedenken.

Maar om het in een Pricing Table naast elkaar te zetten op een manier, die onbewust mensen laat kiezen voor hetgeen JIJ het liefst zou willen: het groepsprogramma.

Zo zag de tabel er uit:

Zoals je ziet, mocht ik nog wel wat aan het design doen maar de psychologie er achter was goed en de groep zat vol:

30 man voor het groepsprogramma

Waar zit nu het geheim?

Investering voor het groepsprogramma €1495,-
Investering voor het VIP programma €4950,-
Investering voor het zelfstudiepakket €995,-

Het geheim zit hem in de verschillen tussen de varianten.

€995,- is een relatief hoog bedrag voor een zelfstudieprogramma (de waarde is tientallen malen hoger, maar dat zou ik er niet voor durven vragen).

En nu komt het:

Voor slechts €500,- meer (mensen gaan nu eenmaal rekenen) krijg je het groepsprogramma t.w.v. €4140,- waarin je met een groep optrekt en gecoacht wordt.

Een koopie!

Het VIP programma is uiteraard weer een stuk duurder. Daarmee krijgt het meer gevoelswaarde en tegelijk zal het voor de grootste groep een bedrag zijn waar ze niet voor kiezen. Hiermee filter je de ideale klanten er uit; sommige mensen willen nu eenmaal graag VIP zijn. Om het nog meer tegen elkaar af te zetten, had ik het bedrag misschien nog veel hoger kunnen maken.

Het zijn overigens geen afgeronde bedragen, omdat ik heel goed nagedacht heb over de waarde van de programma’s.

Ik weet nog dat ik de laatste dag van de lancering met mijn gezin bij Cindy thuis was. We hebben elke aanmelding uitbundig gevierd!

Maandag 20 februari geeft Cindy een gratis en online training over Verkopen vanuit het H.A.R.T.

Het is zeer aan te raden om daar bij te zijn.

Aanmelden voor de gratis online training “Verkopen vanuit het H.A.R.T.”

 

 

About the author 

Hugo

  • interessante insteek!
    maar daarbij vraag ik mij af wat de beste volgorde van de kolommen is?
    welke zet je best links, in het midden of rechts?
    (ik zou intuïtief bv links de goedkoopste zetten en rechts de duurste…)
    in hoeverre speelt het visuele aspect – de lengte van de kolommen – een subjectieve rol?
    hebben jullie daar enig zicht op?

    en hoe pakken die kolommen uit op een mobieltje/gsm?

    • Hele goede vragen Jean! Dankjewel daarvoor; op een mobiel zie je ze niet naast elkaar.
      De volgorde zie ik op verschillende manieren toegepast worden.
      Ik hanteer; hetgeen ik het liefst wil verkopen aan de linkerkant, dan het duurste en dan het goedkoopste; waarbij ze al het andere ‘verliezen’.
      Jij hebt de training bij Cindy ook gedaan, wat zei ze over de volgorde?

  • {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
    >